Framme pa Maui!!

Hejsan! Efter 27 timmars resande kom jag fram hit till Maui dar jag och 2 till blev upphamtade pa flygplatsen av Will och Amanda, som ar vara dts ledare. Vi akte sen till basen dar vi traffade de flesta av eleverna. Jag bor ihop med resten av dts-tjejerna i ett rum med trippel-sangar =) Jag bor langst upp, men det ar faktiskt riktigt mysigt, hehe. Vi ar 18 tjejer och 10 killar som ska gora dtsen och sen ar det ca 30 personer som jobbar pa basen med olika saker. Alla manniskor har ar underbara!
I mitt rum kommer de flesta fran USA och Canada, men 2 tjejer ar fran Norge och en tjej ar fran Osterrike. Sen har jag aven traffat tva svenska tjejer som ar har och arbetar, de var jattetrevliga! Kul att ha nagra att prata svenska med=) Vi kommer formodligen ocksa att dela mat (typ grovt brod och osota flingor mm;)
Idag har vi haft fridag sa vi var ett gang tjejer som akte in till den narmsta staden/byn Paia och gick lite i affarer och lag pa stranden lite. Det ar SA vackert har! Galet. Och ja, vadret ar najs med=) Nar vi akte fran Jonkoping i fredags morse var det t.o.m. frost pa traden och har ar det definitivt mkt battre;)
Vi har tradlost internet har sa nastan alla har med sig egna laptops, sa jag lanar en tjejs nu=) Men forhoppningsvis kommer jag kopa en egen sa smaningom. Snart ska vi ha "opening-night". Da kommer alla pa skolan att kla upp sig och sa ska vi ata tillsammans och lara kanna varandra. Det ska bli kul! (det ar 12 timmars tidsskillnad, sa nu ligger nog och sover...klockan ar ca 15.30 har nu).

Nu ska jag nog ga och duscha och fixa iorning mig lite...
Hoppas att ni har det najs hemma! kramar

Ps. Tack for alla fina sms och samtal jag fick innan jag akte! Varmer att veta att folk ar med och ber! =)

Kommentarer
Postat av: limp

åh johanna!!!!!

galet att du bor där nu!

hur är det? känns bra? fy va underbart att allt är bra än så länge (oj, lät ju som att det kommer bli dåligt sen när jag skrev "än så länge"... menade inte så:P)

saknar dig och hoppas att allt går dig väl min kära vän:P

kramkram

limpan

2008-09-16 @ 13:29:10
Postat av: Elisabeth

Aloha. Vad roligt att höra från dig så snabbt! E så glad över att du verkar trivas kanon redan från början... Tänker på dig o ber. Kram

2008-09-17 @ 01:41:18
Postat av: Hannah

JOHANNA! vad roligt att du kommit fram och har det så bra redan! :D jag hoppas du har det roligt och uppdaterar mycket så man får reda på vad du har för dig där! :) KRAAAM.

2008-09-24 @ 16:56:56
URL: http://hhni.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej Elisabeth! Kul att du kommenterade och kul att du laser min blogg! =) Hoppas att ni har det bra hemma och att era planer for resan gar bra! kram

2008-09-27 @ 07:41:02
URL: http://johannagell.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0