Aloha!

Nu har jag varit har pa Maui i 2 veckor! Galet. Det kanns som att jag precis kom hit, samtidigt som det kanns som att jag har varit har hela mitt liv :P hehe
Men jag trivs grymt bra! Har inte haft nan dator + att vi inte har sa mycket fritid, sa jag har inte haft tid till att ladda upp bilder och skriva har. Men nu har jag bestallt en dator, sa snart kommer den=) Sa da kommer jag forhoppningsvis bli lite mer aktiv har =)
Men som sagt har det hant hur mycket som helst de senaste veckorna, och jag orkar inte beratta om allt nu, men har kommer lite  random bilder (som jag lanat fran folk):


Var uppfart till basen/huset dar vi bor


Trappan leder in till tjejernas rum...


  Till vanster: kontoret och koket dar de lagar maten som vi ater pa basen


Koket dar vi kan ha var egen mat och dar vi hanger en hel del


Koket at andra hallet, dar vi har en fungerande dator som man kan anvanda.


Lite suddig bild, men detta ar iaf vardagsrummet och lektionssalen (vi tar 
fram stolar nar det ar lektion och sa ar det en witheboard at andra hallet)

Uteterrassen dar vi ater mat, gor laxor etc. och poolen.


En bild av tjejernas rum (om an lite otydlig). Vi bor 18 stycken i samma
 rum i trippel-vaningssangar. Min sang ar den langst upp, raktfram i bild 
(ovanfor den gula handduken).


Nagra av DTS-tjejerna pa "Opening Night" (var forsta kvall har pa Maui)

 
Mina kara svenska vanner har pa basen! Sagar och Sofia (de tva till vanster i bild).
De jobbar som mission-builders har nu i 3 manader. Najs.


Mottot for var DTS


"Team-Kurt". Tara (fr Canada), jag, Chris (Californien) och Ellisiv (Norge) var 
ett lag tillsammans med var team-medlem Kurt (agget i Taras hand;) 
Berattar mer om detta senare tror jag =)

 
Det ar vacker har - ja!!




"Var" strand som vi oftast gar till. P-bay i Paia. 


"The Video Store" som ligger typ 10 min fran basen. Det ar dar vi 
handlar vart godis =)


Pa "Opening Night" fick vi en lapp dar det stod att dagen efter skulle vi vara 
packade och klara kl 06.30 och det enda vi fick ta med oss var: 3 par underklader, 
en tjocktroja, ett par langbyxor, ett par skjorts, ett linne, ett par badklader, en sovsack
 och vatten.. och det man hade pa sig raknades in i detta. hehe. sa ingen handduk, 
kudde, schampo, tandborste, deo etc. Sammanlagt var vi borta i 2,5 dagar och det 
enda vi at var nudlar och grot. hehe. Men det var valdigt kul! (iaf i efterhand).
Ska beratta mer om detta senare ocksa.. =)
Har pa bilden hjalps vi at att samla ved till lagerelden =)


Har sov tjejerna




Sa har sag vi (Christine, Tara och jag) ut efter Exodus.


Amy, Sofia, Rachel, Katie, Amber, Amanda, Jessica och Tara.


Ben, Katie, Paul (Australien) och Gus (Scotland)


Killarna var minst sagt snygga!

Japp, det var lite bilder sa att ni vet lite hur det ser ut har och vad som hander! =) See ya.

Framme pa Maui!!

Hejsan! Efter 27 timmars resande kom jag fram hit till Maui dar jag och 2 till blev upphamtade pa flygplatsen av Will och Amanda, som ar vara dts ledare. Vi akte sen till basen dar vi traffade de flesta av eleverna. Jag bor ihop med resten av dts-tjejerna i ett rum med trippel-sangar =) Jag bor langst upp, men det ar faktiskt riktigt mysigt, hehe. Vi ar 18 tjejer och 10 killar som ska gora dtsen och sen ar det ca 30 personer som jobbar pa basen med olika saker. Alla manniskor har ar underbara!
I mitt rum kommer de flesta fran USA och Canada, men 2 tjejer ar fran Norge och en tjej ar fran Osterrike. Sen har jag aven traffat tva svenska tjejer som ar har och arbetar, de var jattetrevliga! Kul att ha nagra att prata svenska med=) Vi kommer formodligen ocksa att dela mat (typ grovt brod och osota flingor mm;)
Idag har vi haft fridag sa vi var ett gang tjejer som akte in till den narmsta staden/byn Paia och gick lite i affarer och lag pa stranden lite. Det ar SA vackert har! Galet. Och ja, vadret ar najs med=) Nar vi akte fran Jonkoping i fredags morse var det t.o.m. frost pa traden och har ar det definitivt mkt battre;)
Vi har tradlost internet har sa nastan alla har med sig egna laptops, sa jag lanar en tjejs nu=) Men forhoppningsvis kommer jag kopa en egen sa smaningom. Snart ska vi ha "opening-night". Da kommer alla pa skolan att kla upp sig och sa ska vi ata tillsammans och lara kanna varandra. Det ska bli kul! (det ar 12 timmars tidsskillnad, sa nu ligger nog och sover...klockan ar ca 15.30 har nu).

Nu ska jag nog ga och duscha och fixa iorning mig lite...
Hoppas att ni har det najs hemma! kramar

Ps. Tack for alla fina sms och samtal jag fick innan jag akte! Varmer att veta att folk ar med och ber! =)

Resklar

Idag har jag ägnat dagen till att packa och skriva student-tackkort =) Kom nyss hem från A6 där jag gjorde den sista shoppingen (lösté, lösgodis, saltlakrits, tandkräm och alvedon).  Nu är jag nästan packad och klar! Najs.

Jag flyger imorgon kl 06.45 från Landvetter och kommer fram till Kahululi, Maui, ett dygn senare (men sju på kvällen Hawaiiansk tid, för de ligger 12 h före oss).


Här ser ni en karta över min resväg:


Göteborg-London-Los Angeles-Kahului (Maui)


Men nu måste jag fortsätta med mitt packande och helst lägga mig så snart som möjligt...ska upp vid 3-tiden i natt. Jippie. Och så måste jag ta ett sista glas fil för detta halvåret ;)

Flytt-fika

Igår hade jag lite flytt-fika hemma hos mig. Det var trevligt. Tack alla ni som kom! =) Här kommer lite bilder:




Och här kommer en bild från måndagens fika med Maria och Stina.



Maui


9 dagar kvar...

Om nio dagar åker jag till Hawaii! Galet. Kollade precis vädret där och på dagarna är det 28-33 grader. Ganska najs ändå =)

Här nedan är två youtube-klipp som jag hittade som handlar lite om var jag ska bo och vad jag ska göra det närmsta halvåret.

 


Boring.

Det är tråkigt att vara sjuk. Man bara sover och ser på tv typ. Inte så kul. Men snart blir jag nog frisk, förhoppningsvis! =)

RSS 2.0