Aloha!

Nu har jag varit har pa Maui i 2 veckor! Galet. Det kanns som att jag precis kom hit, samtidigt som det kanns som att jag har varit har hela mitt liv :P hehe
Men jag trivs grymt bra! Har inte haft nan dator + att vi inte har sa mycket fritid, sa jag har inte haft tid till att ladda upp bilder och skriva har. Men nu har jag bestallt en dator, sa snart kommer den=) Sa da kommer jag forhoppningsvis bli lite mer aktiv har =)
Men som sagt har det hant hur mycket som helst de senaste veckorna, och jag orkar inte beratta om allt nu, men har kommer lite  random bilder (som jag lanat fran folk):


Var uppfart till basen/huset dar vi bor


Trappan leder in till tjejernas rum...


  Till vanster: kontoret och koket dar de lagar maten som vi ater pa basen


Koket dar vi kan ha var egen mat och dar vi hanger en hel del


Koket at andra hallet, dar vi har en fungerande dator som man kan anvanda.


Lite suddig bild, men detta ar iaf vardagsrummet och lektionssalen (vi tar 
fram stolar nar det ar lektion och sa ar det en witheboard at andra hallet)

Uteterrassen dar vi ater mat, gor laxor etc. och poolen.


En bild av tjejernas rum (om an lite otydlig). Vi bor 18 stycken i samma
 rum i trippel-vaningssangar. Min sang ar den langst upp, raktfram i bild 
(ovanfor den gula handduken).


Nagra av DTS-tjejerna pa "Opening Night" (var forsta kvall har pa Maui)

 
Mina kara svenska vanner har pa basen! Sagar och Sofia (de tva till vanster i bild).
De jobbar som mission-builders har nu i 3 manader. Najs.


Mottot for var DTS


"Team-Kurt". Tara (fr Canada), jag, Chris (Californien) och Ellisiv (Norge) var 
ett lag tillsammans med var team-medlem Kurt (agget i Taras hand;) 
Berattar mer om detta senare tror jag =)

 
Det ar vacker har - ja!!




"Var" strand som vi oftast gar till. P-bay i Paia. 


"The Video Store" som ligger typ 10 min fran basen. Det ar dar vi 
handlar vart godis =)


Pa "Opening Night" fick vi en lapp dar det stod att dagen efter skulle vi vara 
packade och klara kl 06.30 och det enda vi fick ta med oss var: 3 par underklader, 
en tjocktroja, ett par langbyxor, ett par skjorts, ett linne, ett par badklader, en sovsack
 och vatten.. och det man hade pa sig raknades in i detta. hehe. sa ingen handduk, 
kudde, schampo, tandborste, deo etc. Sammanlagt var vi borta i 2,5 dagar och det 
enda vi at var nudlar och grot. hehe. Men det var valdigt kul! (iaf i efterhand).
Ska beratta mer om detta senare ocksa.. =)
Har pa bilden hjalps vi at att samla ved till lagerelden =)


Har sov tjejerna




Sa har sag vi (Christine, Tara och jag) ut efter Exodus.


Amy, Sofia, Rachel, Katie, Amber, Amanda, Jessica och Tara.


Ben, Katie, Paul (Australien) och Gus (Scotland)


Killarna var minst sagt snygga!

Japp, det var lite bilder sa att ni vet lite hur det ser ut har och vad som hander! =) See ya.

Kommentarer
Postat av: maria

Söta underbara johanna:) Du verkar ha det helt underbart, blir sjukligt avis här hemma=) kul att du skrivit! puss&kram

2008-09-28 @ 09:10:31
Postat av: Josefine

Oh, vad kul att se hur du har det! Det verkar som att du trivs och har kul :) Skönt. Hoppas du får tid att berätta mer snart! Kram

2008-09-28 @ 16:29:14
URL: http://handkram.blogg.se/
Postat av: Ingela H

Hej Johanna!

Träffade Anders och fick adressen till din hemsida. Kul att läsa att du trivs och har det bra. Det ser ju verkligen helt ljuvligt ut och jag förstår att ni kommer att få några innehållsrika månader. Jag har ju flera kompisar som gått DTS på Hawaii, men de är väl nästan pensionärer nu. Ska bli spännande att få följa dig under den här tiden.

Ta vara på tiden och njut! Hela familjen hälsar, och vi ber för dig!

Kram Ingela

2008-10-01 @ 22:01:14
Postat av: Hannah

Johanna! Vad roligt ni verkar ha det där borta, nästan så att man blir sugen själv! Ha det underbart!

2008-10-02 @ 18:59:28
URL: http://hhni.blogg.se/
Postat av: Johanna Gell

Hejsan ni som kommenterat! Tack för kommentarerna och för att ni ber för mig! =) Hoppas att ni har det najs hemma!! kram

2008-10-04 @ 09:48:20
URL: http://johannagell.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0