Jordnötssmör...

Jag gillar det allra mesta med att bo här på Maui, men något som jag verkligen är trött på (i matväg) är jordnötssmör!!! Usch. På helgerna fixar vi vår egen frukost och lunch och det enda som finns att äta är vitt bröd med jordnötssmör och sylt!! (eller tacochips, olika typer av kex eller nudlar). Sen har vi elever snacks 2 ggr i veckan, och det är nästan alltid något med jordnötssmör! Jornötssmörskakakor med ricecrispies/cornflakes i, jordnötssmörsdipp till äpplen/chips. Det roliga är att alla här älskar det...men jag kommer förmodligen inte äta jordnötssmör på mkt länge efter detta :P 



Detta är min vanliga frukost och lunch på helgerna...hehe.
Men igår var jag på en `vanlig´ mataffär och köpte lite vanliga saker att äta till frukost, najs!


Här är några bilder på mina och Sagars amerikanska/svenska chokladbollar som vi gjorde här för någon vecka sen, riktigt goda! Och de blev faktiskt populära hos amerikanerna (de gillade dock inte saltlakrits :P). Vi hade dock inget pärlsocker/kokos, så vi fick göra de extra amerikanska med massa äckliga färger:




Och här är en bild på mig och Karine (från Norge) när vi bakar lite mer `normalt´bröd =) Yeah!



Kommentarer
Postat av: Josefine

Du ser ut att ha det bra, Gellsson! Härligt! Jordnötssmör.. haha. Förstår att du tröttnar påd et om ni äter det så ofta...:P

2008-10-16 @ 20:23:54
URL: http://handkram.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0