..

Tiden här går SÅ fort! Jag har redan varit här i 5 veckor och det är bara typ 8 veckor innan vi lämnar Maui och åker på outreach, galet! Jag vill inte att det ska gå så fort för jag trivs så bra här.. men det ska bli jättespännande med Borneo!! =) 

Lite uppdatering med vad som hänt den senaste veckan:

Lördag: Jag och ett gäng tjejer åkte till andra sidan ön, till Lahaina, där alla turister hänger mer eller mindre. Vi var på stranden; solade, badade, hoppade från klippor och snorklade (såg massa fina fiskar och sköldpaddor!). Sen gick vi och tittade lite i alla surf-affärer som de har här runtomkring (lukas: du skulle älska dem!) och åt mat. På kvällen hade vi filmkväll på basen och umgicks.

Söndag: Kyrka på förmiddagen som vanligt, sen efter lunch åkte vi till något som kallas "Twin Falls". Det är typ ett vattenfall som man kan hoppa ifrån ner i en "sjö". Vackert! På kvällen hade vi "Town Run", då vi åkte in till Kahululi och handlade mat och satt på Starbucks =)

 Denna veckan är temat: "Relationer". Relationer mellan människa och Gud, familjerelationer, kompisrelationer och kärleksrelationer. Abbey (talaren) är väldigt bra och ärlig, vilket gör det hela väldigt intressant! 

Nu ska vi ha "growth group" och idag ska vi åka in till Kahululi och äta middag tillsammans, yeah! hehe. 

Hur har ni det hemma?  

Kommentarer
Postat av: Maria Bex

Johannapanna! Jag saknar dig! Det låter som du har det grymt roligt och att vädret duger;)

Här hemma är hösten på full gång, sjukt fina färger ute nu:)



Jordnötssmöret låter inte för lockande dock,haha.stackare. När du kommer hem ska jag bjuda dig på en riktig traditionell svensk frukost med allt du kan önska dig!=)



Ta hand om dig vännen. kramar

2008-10-17 @ 10:38:44
Postat av: Josefine

relationer är intressant... haha. vi kommer nog inte att ha dt ämnet förrän efter jul. Så du får vara min lärare i det under tiden tycker jag ;)

2008-10-17 @ 18:18:56
URL: http://handkram.blogg.se/
Postat av: Kungen

Fy vad nais =D vill också hoppa från klippor o vattenfalll :P Fy vad nais allt verkar vara! Surfaffärer Mhm Me like =D

2008-10-19 @ 12:14:38
Postat av: Karina

Hello!

Nästan halva tiden har tickat iväg och du stortrivs. Gott! Godsaker som jordnötssmör, kanske satte sig i generna när du bodde i Lancaster?

Fick ett härligt tackkort från din student. Kul.

Peace & love.

2008-10-19 @ 16:01:53
Postat av: Hilda a.

hej Johanna! du verkar ha det super därnere! blev lite avis när ja läste om allt fint o cooolt du får vara med om;D lite frågor: hur bor du o så? va är det du gör främst när du är där? har inte riktigt koll, men vilket fall så är de lite tomt på kungsporten utan dig Johanna.:P hihi. men ha nu en super duper bra tid av det som är kvar! hälsa alla hawaianer eller vad man säger! o bada en gång åt mig i havet!

2008-10-27 @ 11:43:42
Postat av: Hilda

hej Johanna! du verkar ha det super därnere! blev lite avis när ja läste om allt fint o cooolt du får vara med om;D lite frågor: hur bor du o så? va är det du gör främst när du är där? har inte riktigt koll, men vilket fall så är de lite tomt på kungsporten utan dig Johanna.:P hihi. men ha nu en super duper bra tid av det som är kvar! hälsa alla hawaianer eller vad man säger! o bada en gång åt mig i havet!

2008-10-27 @ 11:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0